Aan deze nieuwe CASH-Kiosk kunnen inwoners en bezoekers vlot contant geld afhalen. Elke burger, ongeacht bij welke bank zij of hij een rekening heeft, kan er gebruik maken van de functies geld afhalen en pincode wijzigen. De klanten van Belfius, BNP Paribas Fortis, Fintro, ING en KBC kunnen er ook het saldo van hun rekening opvragen en geld storten.
Toegankelijk
De geldautomaat van het nieuwe Bancontact CASH-punt is uitgerust met een stembedieningssysteem dat slechtzienden begeleidt bij het afhalen van geld. Concreet plugt de gebruiker zijn koptelefoon in de audiopoort van het toetsenbord, waarna een stem haar of hem doorheen de verschillende stappen van de verrichting loodst. Het toetsenbord is in reliëf en er is gebruikgemaakt van brailleschrift opdat de persoon de verschillende onderdelen van het apparaat (zone voor het invoeren van de bankkaart, zone voor het aansluiten van de koptelefoon …) gemakkelijk zou vinden. Om veiligheidsredenen verduistert het scherm zodra iemand op het toestel een koptelefoon aansluit. Het toetsenbord kan ook bediend worden vanuit een rolstoel.
Optimale veiligheid
Alles is aanwezig opdat de gebruiker in alle rust zijn verrichting kan afhandelen. Het toetsenbord is uitgerust met een systeem dat anderen belet om over de schouder mee te kijken en in de spiegels boven het scherm kan de gebruiker volgen wat er achter zijn rug gebeurt.
Als zich tijdens de geldafhaling een probleem voordoet, kan contact opgenomen worden met de helpdesk via het nummer dat in de buurt van het CASH-punt uithangt. Voor wie haar of zijn kaart wil blokkeren, zijn ook de gegevens voor de Card Stop-procedure duidelijk uitgelegd op een poster.
De Bancontact CASH-punten beschikken 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 over cameratoezicht. Bij verdachte gebeurtenissen treedt een alarm met sirene in werking.